Facility management – fakty i mity

budynek1
Facility management dotychczas uznawane było za usługę dla właścicieli luksusowych apartamentów. Coraz częściej korzystają z niego jednak właściciele mniejszych nieruchomości, a czasem nawet domków jednorodzinnych. Wszystko dlatego, że facility management zdejmuje z właściciela część obowiązków, daje wygodę i pewność mieszkańców oraz prezentuje pełen profesjonalizm. Zdarza się, że ta usługa ma wady. Łatwo sobie jednak z nimi poradzić, a wiele zależy od wybranej formy i szczegółów umowy. Poniżej fakty i mity na temat facility management oraz szereg rad jak dobrać je do swoich potrzeb.

Fakty

Facility Management to oferta skierowana głównie do inwestorów. Niewiele firm zajmuje się obsługą klientów indywidualnych. Są to bardzo kompleksowe usługi. W umowie zawiera się obsługa techniczna, administracja, serwis sprzątająca i doradztwo inwestycyjne. Część z tych działów nie jest potrzebna jednemu właścicielowi, a cena pełnych pakietów jest zbyt wysoka w porównaniu do wykorzystanych możliwości. Facility management musi załatwić właściciel. Mimo największych chęci, mieszkańcy nie mogą oddać zarządzania budynku wybranej przez siebie firmie, choć mogą poinformować właściciela o takiej potrzebie. Jeżeli on przekaże firmie prawo do facility management, wtedy opłaty mogą przejąć na siebie dobrowolnie aby zyskać lepszą obsługę. Formalności i ostateczne decyzje będą jednak wciąż należały do niego.

Mity

Firma zajmująca się facility management nie musi mieć kluczy do mojej nieruchomości. To jedna z możliwych opcji, która wciąż przeraża wiele osób. Jest to wygodne rozwiązanie szczególnie kiedy korzystasz z całodobowego serwisu lub zautomatyzowanego monitoringu sprawności instalacji. Ekipa techniczna facility management może wtedy interweniować nawet w nocy nie budząc mieszkańców i właściciela, więc jest szybciej i znacznie wygodniej. Firma zajmująca się facility management wbrew pozorom nie będzie też wprowadzać żadnych zmian bez kontaktu z właścicielem chyba, że na część takich decyzji wyrazi on zgodę w umowie. Najczęściej są to drobiazgi przyspieszające eliminację usterek. Możemy jednak zażyczyć sobie aby być każdorazowo pytanie o zakres podejmowanych działań. Inwestycje, rozbudowa czy modernizacja wymagają natomiast bezsprzecznie długich rozmów i dokładnych ustaleń.

Recommended For You

About the Author: jaworzno.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *